Punjenje i dopuna klime freonom
Dopuna freona
Nedovoljna količina freona u klima uređaju najpre se manifestuje slabim hlađenjem ili bukom koja dolazi iz spoljne jedinice zbog lošeg rada kompresora i može prouzrokovati ozbiljan kvar klima uređaja. Zbog toga je neophodno vršiti periodičnu proveru količine freona u klima uređaju i po potrebi dopunu freona. Provera se vrši uz pomoć posebnih manometara, a količina freona koji nedostaje može se dodati na osnovu radnog pritiska ili uz pomoć posebne menzure za freon. Takođe je neophodno izvršiti i proveru svih spojeva na bakarnim vodovima da kojim slučajem nije došlo do popuštanja spojeva i curenja freona.
Redovan servis klima uređaja
Redovan servis klima uređaja podrazumeva:
Čišćenje unutrašnje i spoljašnje jedinice klima uređaja.
Na unutrašnjoj jedinici
- skidanje poklopca unutrašnje jedinice i njegovo pranje (po potrebi)
- pranje filtera/mrežica i dezinfikovanje antibakteriološkim sredstvom
- pranje/odmašćivanje isparivača dezinfekcionim sredstvom za skidanje nečistoća
- ispiranje kanala dezinfekcionim sredstvom (po potrebi)
- kontrola temperature izduvavanja
- čišćenje kondenz creva kako se nebi skupljale bakterije i plesan u njemu (po potrebi)
Na spoljašnjoj jedinici uređaja
- produvavanje kondenzatora (saće sa zadnje strane) i čišćenje dezinfekcionim sredstvom, kako bi se izbeglo preopterećenje kompresora (ukoliko ima naslaga prašine)
- pranje kućišta (po potrebi)
- provera nosača spoljašnje jedinice
- provera pritiska u sistemu i eventualna dopuna ili zamena rashladne tečnosti (zavisi od tipa korišćenog freona) (dopuna freona do 100gr. sve količine koje prelaze 100gr. od ukupne propisane količine, posebno se tarifiraju u zavisnosti od vrste i tipa rashladnog gasa.
Po potrebi se vrši i sledeće:
1. rastavilja se unutrašnja jedinica da bi se došlo do ventilatora (turbine) i njegovo čišćenje
2. zamena baterije daljinskog upravljača i podešavanje tajmera
3. merenje napona kompresora
Kada se vrši redovan servis klime
Kako se klima uređaji – split sistemi najviše koriste za hlađenje u toku letnjeg perioda, servis se radi uglavnom radi jednom godišnje, pred početak letnje sezone. Tada se produžava i garancija na uređaj (ili kompresor), u uslovima garancije piše da li je neophodan ovlašćeni servis i koji.
Ako se klima uređaj koristi u poslovnim prostorijama, prodavnicama, zadimljenim prostorijama servis treba uraditi više puta godišnje i tako sprečiti kvar uređaja.